28 פברואר, 2013

איסלנד החליטה להילחם בפורנו

הממשלה ברייקיאוויק מנסחת הצעת חוק שנועד לאסור על פורנוגרפיה בעיתונים ובאינטרנט.
מתנגדי החוק טוענים כי הוא פוגע בחופש הביטוי
הארץ אי-פי 25.02.2013  15:22
ממשלת איסלנד מנסחת הצעת חוק האוסרת על פרסום של תכנים פורנוגרפיים בעיתונות המודפסת ובאינטרנט, זאת בניסיון להגן על ילדים מחשיפה לאלימות מינית.
הצעת החוק של שר הפנים אוגמונדור יוהאנסון גרמה לדיון ציבורי סוער, שעה שמתנגדי ההצעה האשימו את הממשלה כי היא מעוניינת להטיל צנזורה על הרשת בדומה למשטרים רודניים ובכך לפגוע בחופש הביטוי במדינה.
תומכי ההצעה טוענים לעומת זאת כי הצעת החוק היא צעד מידתי וסביר שיגן על הילדים. "כשילד בן 12 מחפש 'פורנו' בגוגל הוא לא ימצא תמונות של נשים ערומות בשדה, אלא אלימות מינית קשה", אומרת האלה גונארדוטיר, יועצת פוליטית של שר הפנים. "יש חוקים נגד אלימות בחברה. מדוע שלא נשתמש בהם גם באינטרנט", היא שאלה.
לדבריה, הצעת החוק שנידונה עתה בידי מומחים, לא כוללת הגבלות חדשות, אלא תיקונים בחוק הקיים של סעיפים והגדרות שלא היו מנוסחים בצורה ברורה דיו.
הפורנוגרפיה אסורה באיסלנד במשך שנים רבות, ואולם המושג עצמו לא מוגדר ולכן אין אכיפה של החוק. מגזינים כמו פלייבוי ופנטהאוז נמכרים בחנויות הספרים, ומגזינים אחרים נמכרים בחנויות לאביזרי מין. ערוצים למבוגרים ניתנים לרכישה בחבילות הערוצים של חברות התקשורת.
לפי הצעת החוק, חומר פורנוגרפי יוגדר ככזה המכיל תוכן אלים ומשפיל. לדברי גונארדוטיר, ועדת המומחים בוחנת עתה כיצד ניתן לאכוף את החוק. אחת האפשרויות היא להוציא מחוץ לחוק תשלום באתרים פורנוגרפיים שנעשה באמצעות כרטיסי אשראי מקומיים.
מתנגדי ההצעה אומרים כי לא ניתן לאכוף חוק שכזה וכי הוא פוגע בזכויות יסוד. לדברי סמארי מקארתי מהמרכז למען חופש הביטוי באיסלנד, "הצעת החוק פוגעת בחופש הביטוי ובזכות הציבור למידע".

הכותב יוסי לוי joseph levy הינו מומחה לאיסלנד iceland, המלווה קבוצות בנהיגה עצמית בלבד, והמתכנן מסלולי טיול לפי מידת המטייל,והמשמש כמומחה באתר http://www.gotravel.co.il/.
לפניות לכותב shark4162@gmail.com
© Copyright to seekingtheworld.com זכויות יוצרים לאתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

thank for reading my blogge, hopfuly that you enjoyed it. תודה על קריאת הבלוג שלי ואני תקווה שנהנית ממנו.
יוסי לוי joseph levy